Muodonmuutos!

En ole pitkään aikaan jaksanut kirjoittaa mitään blogiini. On ollut surua ja hautajaiset. Rakas sisareni siirtyi kirkkauteen kesäkuun alussa. Olen Jumalan armosta saanut voimaa keskittyä tehtäviini seurakunnassa. Nyt olen ollut ”lomalla” pari viikkoa. Tänään Pyhä Henki sanoi minulle: julkaise juhannuksena jakamasi sanoma. Ei se mitään, että toistat itseäsi, niin minäkin teen. Eivätkä kaikki ole Loimaan juhannuksen tallenteita katsoneet. Jotkut ovat sinun kaltaisiasi lukutoukkia.

Joten siunattua lukuhetkeä sinulle rakas lukijani! Jumala toteuttakoon sanansa sinun elämässäsi !

 

Juhannus 2021

Kiitos Jumalan armosta. Vain sen tähden olemme tänään tässä.

Jumalan armo antaa voiman ja kyvyn palvella Jumalaa ja toisiamme. Silloin kun minä olen heikko, Jeesuksen ylösnousemusvoima tulee näkyviin kauttani. Paavalikin sanoi, että Jumalan armo on vaikuttanut hänen kauttaan.

Olin appivanhempieni mökillä yötä kesäkuun alussa, kun Pyhä Henki herätti minut aamuyöllä ja kuulin Jeesuksen suorastaan huutavan minulle tämän päiväisen julistuksen aiheen. Hänen täytyi puhua voimakkaasti, koska suru uutisen vuoksi en odottanut kuulevani mitään muuta, kuin ehkä lohdutuksen sanoja. Läheinen ihminen oli edellisenä päivänä siirtynyt voittajana kirkkauteen. Ei silloin mieti tulevaa juhannusta, ei yhtään mitään.

Jumalan armo tulee avuksi oikeaan aikaan. Oikea aika on silloin, kun itse olemme täysin voimattomia. Oikea aika on silloin, kun meillä on hätä, on tarve, on tuska. Paras lohdutus ei ole se, jota me odotamme tai luulemme tarvitsevamme, vaan paras lohdutus on se, mitä Jumala tietää meidän oikeasti tarvitsevan. Se on se sana, joka meidän tarvitsee kuulla ja vastaan ottaa. Jumalan sana nostaa meidät ylös synkimmälläkin hetkellä. Hänen sanansa antaa tulevaisuuden, toivon ja elämän tarkoituksen pettymyksen, menetyksen ja surunkin keskelle. Ihana, rakastava yliluonnollinen Jumala!

Jeesus puhui henkeeni näin: Minä parannan Kristuksen ruumiin maan päällä.

 Niin, minä olen Herra sinun parantajasi ja minä parannan, en vain sinun kehosi, vaan myös oman seurakuntaruumiini Suomessa.

Minä puen morsiameni siihen kirkkauteen, joka sille kuuluu. Minun morsiameni puetaan ainokaisen Pojan kirkkauteen, koska minä haluan pelastaa ihmiskunnan, en tuhota sitä. Minun rakkauteni parantaa kaiken, mihin saan luvan koskettaa. Minun haavoitettu käteni on voimallinen parantamaan kaikki ruumiissani olevat haavat. Minun kirkkauteni sinun ylläsi on minun konkreettinen läsnäoloni. Saat pukeutua siihen ja tuonelan portit eivät sinua voita.

Kiitos Jeesus sinun sanoistasi! Tapahtukoon sinun tahtosi maan päällä, niin kuin se on taivaassa.

Jeesuksessa Jumala on yhdistänyt kaiken, mikä on taivaassa, siihen mikä on maan päällä. (Ef. 1:10) Ja meidän on tarkoitus elää Jumalan kirkkauden ylistykseksi. (jae 12) Jumala on asettanut Jeesuksen pääksi seurakunnalle, joka hänen ruumiinsa. Seurakunnan tarkoitus on olla Jeesuksen täyteys, Jeesuksen täydellinen ilmentymä maan päällä ja kaikki (ennen kaikkea hengelliset) hallitukset ja vallat on alistettu seurakunnan jalkojen alle. 1. Joh. 4:17 Sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa. Jokainen yksilö ja kaikki yhdessä. Nämä ovat hengellisiä tosiasioita, samoin kuin Jeesuksen veren voima on hengellinen tosiasia. Totuus on absoluuttinen ja muuttumaton. Jumalan sana on kokonaan totuus.

 Meidän kokemuksemme seurakunnasta eivät täsmää totuuden kanssa eli kokemuksemme eivät ole Jumalan sanan mukaisia. Maailman ihmisten silmissä seurakunta ei ole Jeesuksen kirkkauden ilmestymisen paikka, vai onko? Osittain on, osittain ei. Jos meidän kokemuksemme ja arkielämämme ei täsmää Jumalan sanan kanssa niin jottain tarttis tehrä, vai mitä. Mutta nyt on oltava tarkkana.

 Pyhä Henki sanoo hengessäni, että olemme tehneet liikaa, olemme yrittäneet itse tehdä, itse muuttaa itseämme, itse suorittaa Jumalan sanaa omassa voimassamme. Sitten olemme arvostelleet ja tuominneet niitä, jotka eivät ole yhtä voimakastahtoisia suorittajia, kuin me. Olemme rakentaneet kynsin hampain ja hammasta purren seurakuntaa. Tämä ihmisen omavoimainen rakentaminen on mennyt niin pitkälle, että Jeesus ei mahdu enää seurakuntiin sisälle. Jeesus ei asu ihmisen rakentamissa rakennuksissa eikä instituutioissa. Jeesus ei voi sietää sortoa, hylkäämistä ja korruptiota. Seurakunta ei ole rakennus, vaan Jeesuksen verellä pestyt ihmiset. Seurakunta ei ole minun palvelutyöni ympärille kerätty kannattaja joukko tai minun itselleni rakentama esiintymislava, vaan Jumalan Pyhän Hengen temppeleistä rakentuva Pojan kirkkauden lepopaikka. Jeesus itse rakentaa seurakuntansa. Hän asettaa palvelulahjat paikoilleen. Jeesus antaa armostaan lahjoja omille rakkailleen, ihmisiä, jotka palvelevat Jeesuksen opetuslapsia. Hän kutsuu ja asettaa palvelulahjat tekemään pyhät valmiiksi palvelutyöhön: Kristuksen ruumiin rakentamiseen. Jeesus kutsuu jokaista omaansa tulemaan tähän pyhään perheyhteyteen. Ei orjaksi, ei alistettavaksi, vaan sisarukseksi , rakastettavaksi.

Jeesus rakastaa seurakuntaa. Seurakunta on syntynyt Jeesuksen kärsimyksen hinnalla ja lunastettu pyhäksi sydänverellä, joka vuosi Hänen kyljestään Golgatan ristillä. Hänen kylkensä lävistettiin roomalaisen sotilaan keihäällä ja siitä vuosi verta ja vettä. Sydän oli tuskasta haljennut, siksi keuhkopussissa oli ristinkuoleman seurauksena, paitsi vettä, myös verta.

  Nämä kolme todistaa tänä päivänä, että olet Jumalan lapsi: vesi, veri ja Henki. (1. Joh. 5.7-8) Vesi on Jumalan sana, absoluuttinen totuus, joka muuttaa meidän elämäämme mielemme uudistuksen kautta Jeesuksen kaltaiseksi. Veri on voimallinen puhdistamaan kaikesta synnistä salamannopeasti ja koko ajan. Veri oli riittävä hinta, jotta ihminen voitiin ennalleen asettaa Jumalan kuvaksi ja Pyhä Henki on veren puhdistuksen vuoksi voitu vuodattaa sisimpäämme. Pyhän Hengen kautta meihin on vuodatettu Jumalan rakkaus. Rakkaus, joka parantaa kaiken, mihin saa luvan koskettaa. Tuli, joka muuttaa kaiken kaltaisekseen. Jumala on rakkaus ja rakkaus on tuli. Tuli, joka polttaa kaiken meitä vahingoittavan pois meistä. Siinä on meille lääke! Parantaja on läsnä. Jeesus tietää, että seurakunta on haavoitettu ja langennut pois armosta.

 Mitä meidän sitten tulisi tehdä, jotta olisimme totuuden pylväs ja perustus ja Pyhän Hengen kirkkauden kantaja?

 Suostua parannettaviksi.  Antautua rakastettaviksi. Nöyrtyä armoa tarvitseviksi. Ylpeä ei voi ottaa vastaan armoa. Omavoimainen ei voi olla Pyhän Hengen voiman käytettävissä. Jeesus nuhteli ankarasti kirjanoppineita ja nurjia kansan johtajia heidän ulkokultaisuudestaan ja toisia orjuuttavasta tavastaan käyttää hengellistä valta-asemaansa väärin. (Matt. 23:13 ja 27.) Jeesus sääli sorrettua kansaa ja itki Jerusalemin kohtaloa, (Luuk. 19:41-44) kun heille ei kelvannut ottaa vastaan armoa, koska Messias ei ollut heidän odotustensa mukainen. jae 37.

Jeesuksen ruumis, seurakunta, ei myöskään voi olla ihmisten odotusten mukainen eikä mukautua tämän maailman ajattelutapaan. Olemme siirtyneet maailman historiassa uuteen aikaan, aikakausi on vaihtunut. Nyt Raamatun kaikki profetiat tulevat täyttymykseensä silmiemme edessä. Siksi olen vakuuttunut ja varma siitä, että myös seurakunta tulee muuttumaan radikaalisti ja radikaaliksi. Jeesus parantaa seurakunta ruumiinsa! Seurakunnan rakenne ennallistetaan.

Noin vuosi sitten keväällä, kun ihmettelin maailman sulkenutta epidemiaa ja sen vaikutuksia Pyhä Henki sanoi, että nyt aika muuttuu, tuuli tulee kääntymään ja näyt alkavat täyttyä nopeasti. Tulee tapahtumaan uskovien ja seurakuntien täydellinen muuttuminen. Tulee uskonpuhdistus, seurakunnan rakenne muutos ja hengellinen muodonmuutos. Tulee tapahtumaan yhtä radikaali muutos, kuin on perhosen muutos toukasta kotelon kautta perhoseksi. Moni kokee, että elämä on ajettu ahtaalle ja kaikki on sulanut nestemäiseksi kaaokseksi. Seurakunta yhteisöissäkin kuohuu ja asiat tuntuvat hajoavan käsiin samoin, kuin yhteiskunnassakin. Epävarmuutta, hajoamisen tunnetta, eripuraisuutta, riitoja ja yksinäisyyttä. Meidät on suljettu koteloon kohtaamaan oma todellisuutemme. Kaiken tämän keskellä Parantaja on läsnä ja Hän tulee yksinäisyyteemme vahvistamaan heikot, lohduttamaan murheelliset ja eheyttämään rikotut. Jeesuksesta tulee jälleen ensimmäinen ja tärkein asia elämässämme ja siellä missä Jeesus on Herra, siellä on rauha. Jokainen, joka etsii Jeesuksen läsnäolosta turvaa ja voimaa, saa kokea muodonmuutoksen. Jeesuksen ylösnousemusvoima tuo tasapainon, järjestyksen ja elämän kaaoksen keskelle. Jeesus saa viimein muodon meissä. Pyhä Henki saa vallata temppelinsä ja temppelin viimeinen kunnia tulee olemaan suurempi, kuin ensimmäinen. Toukka kristityt ovat muuttuneet Hengen tuulissa lentäviksi perhosiksi. Jeesus tulee olemaan ihmeteltävä kaikissa pyhissään, kun Jumalan Pojan kirkkaus puetaan seurakunnan ylle.

Kirkkauden ensipisarat satavat jo Suomessa. Ravistelu ja viljan erotteleminen akanoista on ollut käynnissä jo muutaman vuoden. Kirkkaus tulee tekemään eron pyhän ja epäpyhän välillä. Pyhä Henki ei voi käyttää pesemätöntä astiaa. Kirkkaus ei voi lähestyä mitään vilppiä tai ylpeyttä, koska silloin astia tuhoutuisi. Alkuseurakunnassa tapahtui pelottaviakin asioita, kun Herran kirkkaus lepäsi seurakunnan yllä. (Muista Ananias ja Safiira.) Kirkkaus tuo terveen kasvun ja suoruuden, Herran kunnioituksen ihmiseen. Jeesus lähestyy morsiantaan puhdistaakseen, parantaakseen ja täyttääkseen lapseuden riemulla. Jeesus sulattaa rakkaudellaan uskovien sydämet yhdeksi, jotta maailma näkisi keskinäisestä rakkaudestamme Jeesuksen rakkauden ja pelastuisi. Jeesus pukee meidät ylösnousemusvoimaan sadonkorjuuta varten.

Näin Jeesus lohdutti minua: Minulla on jäännös, minulla on salassa valmistetut aseeni tätä aikaa varten. He ovat riittävän nälkäisiä minun puoleeni. he ovat epätoivoisia temmatakseen Jumalan valtakunnan itselleen. He eivät enää etsi omaansa, vaan ovat kuin Jaakob minussa kiinni sanoen ” minä en päästä sinua, ennen kuin siunaat minua, en irrota otettani sinusta, koska haluan vain kokea sinun rakkautesi!” Ja sitähän minä juuri haluan, vuodattaa rakkauteni, vuodattaa tuleni ja pukea kirkkauteni heidän ylleen. Antaudu tulelleni.

Minä olen Herra, sinun Parantajasi. Minä parannan sinut saamistasi iskuista. Minä teen teidät yhdeksi jälleen, minun ruumiini, minun morsiameni.

 

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Polviltasi minä sinut nostin, Suomi.

Valmistaudu Jeesukselle.

Kuiva maa paranee